mandag 12. april 2010

Vinhøne


Omsider klarer jeg å legge inn et nytt innlegg på bloggen... Tar nok en stund før jeg vender meg til dette:( Men jeg satser på at det skal funke til slutt!

For noen måneder siden kjøpte jeg tema 19 toving fra Sandnes Garn. Har store planer om å strikke PCvesken i Marius en gang! (Liker Mariusmønsteret veldig godt og synes det er bra dette er kommet tilbake som et populært mønster!)
Denne gangen ble det i stedet strikket vinhønen som også var i heftet. Jeg likte ikke måten kammen og beina ble laget på, så her laget jeg en annen versjon.
Hønen er veldig praktisk må jeg si - plass til en 3 liter pose fra kartong:-)Så når den var ferdig ble det bursdagsgave til min mor med en deilig Arrow rødvin inni - hun ble veldig fornøyd:-)

3 kommentarer:

  1. Likte bedre beina og kammen på vinhøna di enn oppskrifta til sandnesgarn :) Kan du kviskre meg hvordan du lagde dem?

    SvarSlett
  2. Hadde ikke skrevet ned hvordan jeg lagde disse beina, men nå har jeg nettopp laget en til så da kan du få en forklaring:) Har laget denne typen hver gang, men de har blitt forskjellig hver gang allikevel. Sånn laget jeg de denne gangen: Legg opp 55 lm med dobbel tråd fritidsgarn, begynn i 2. lm fra nålen og hekle 7 km. Legg opp 8 lm og hekle 7 km, gjør dette en gang til sånn at du har 3 flotte tær;) Hekle sammen med en km og hekle km hele veien tilbake til start! Monteres på før toving, og knyt en knute etterpå slik at de får knær:) Lykke til!

    SvarSlett