lørdag 21. august 2010

Vinveske - julenisse siden det nå kryper mot den tiden...



I fjor fant jeg ut at jeg skulle strikke en "ny" type vinveske. Jeg synes det er koselig å gi en god flaske vin i gave, men liker ikke posene som en kan kjøpe på vinmonopolet. Dermed blir det til at jeg prøver å lage noe litt mer personlig. Jeg fant for en stund siden en veldig grei oppskrift her og så krysset jeg det med et mønster jeg fant i et strikkeblad. Dette mønsteret var julenisser som blir strikket som en "hatt" for flasker. Disse gjør veldig mye av seg, og er enkle å pakke bort etter julen:) Og resultatet av krysningen ble helt supert! Vesken ble strikket i Fritidsgarn og deretter tovet i maskin. Skjegg og hår er garnet Canto og er montert på tilslutt.

2 kommentarer:

  1. Så koselige de var :) Kanskje jeg kopierer den?

    SvarSlett
  2. Det må du bare gjøre:) Koselige julegaver og enkle å lage;)

    SvarSlett